Školka - Franta - Poradna - Vitavera - Váš psycholog na telefonu!
Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

Psychologická poradna

Máte problém a nechcete na něj být sami? Ocitli jste se v tíživé situaci a nevíte, jak ji řešit?

Naši specialisté jsou zde, aby Vám pomohli s Vaším trápením!

Možná, že již zde někdo řešil stejný problém, který trápí Vás. Prohlédněte si již položené dotazy.

Školka - Franta 21. 11. 2012 20:20
Dobrý den.
Dceři bude v prosinci 5 let a synovi je 2,5.Dcera začala v září letošního roku chodit do školky a syn je zatím se mnou, nebo manželem doma.Náš problém spočívá v tom,že Sabinka se ve školce nezapojuje do žádných aktivit,nehraje si ani sama,ani s dětmi,nemluví s učitelkou ani s dětmi,nejí svačinu ani oběd.První 14dní chození do školky jedla.Poté byla nemocná a byla doma cca 3týdny.
Doma a v naší přítomnosti bez problémů komunikuje,hraje si sama i s bratrem,nyní se i ráda učí např. říkanky,písničky,vybarvuje omalovánky,maluje,počítá,plní všelijaké úkoly např.bludiště atd.,doma má dost velkou energii.
Docházíme na logopedii.S paní Mgr. začala spolupracovat až po delší době.Hodně se zlepšila a je vidět,že z toho má i radost.
Když se s dcerkou snažíme o této záležitosti mluvit,většinou nám oznámí,že ve školce stejně nebude mluvit ani jíst.Dříve před příchodem do školky pobrekávala,nyní si s námi povídá a je celkem dobře naladěna,ve školce se převlékne,rozloučí a jde do třídy.Domníváme se,že je to forma protestu.Paní učitelky jsou na ní hodné a snaží se také ze všech sil Sabinku zapojit do kolektivu.
Děkujeme za Váš názor a rady.
Odpověď - PhDr. Kateřina Urbanová 23. 11. 2012 16:11
Dobrý den,

děkuji za Váš dotaz. Zajímalo by mě, jak celou záležitost vnímají paní učitelky. Stěžují si nějak? Nebo to zvládají? Na jednu stranu je to i jejich úloha, aby dítě zapojily, je to společná práce všech - učitelek, rodičů i dítěte. Často mi rodiče píší, pokud mají nějaký problém s předškolním dítětem, že se ho ptají, proč to dělá, vysvětlují, domlouvají a nemá to efekt. Takto malé děti za prvé neumí přijít na důvody svého chování, protože jednají spíš spontánně, za druhé je ani neumí vysvětlit.

Jestli to dobře propočítávám, Sabinka ještě není předškolák a k zápisu půjde až příští rok. Jestli tedy jinak všechno zvládá, nechte jí ještě čas, měla by se rozkoukat. Na rozdíl od dětí, které jsou ve školce od tří let, je tam ona teprve krátce, navíc hodně chyběla. Má pořád ještě na rozkoukávání nárok. Asi si hodně zvykla být s Vámi doma a nejraději by se vrátila, ale je pro ní důležité naučit se samostatnosti a nezávislosti na Vás.

Na zapojení do kolektivu bych zatím nekladla takový důraz. Některé děti nemusejí mít zpočátku velký kolektiv rády a raději jsou v ústraní. Na to má nárok. Časem se to třeba taky změní. Důležitější se mi zdá, aby komunikovala s paní učitelkama. Myslím si, že i to se časem zlepší, ale podpořit jí v tom můžete. Neptejte se jí na důvody, ani to nějak víc neřešte, aby nevznikl začarovaný kruh, kdy to bude dělat naschvál, protože bude vidět, že to vyvolává velkou odezvu a pozornost. Zamyslete se celkově nad její komunikací s dospělými - zdraví například sousedy? Můžete s ní zkusit začít hrát hru, že je velká holka, která umí hezky mluvit s dospělými, včetně paní učitelek ve školce. Každý den jí slibte odměnu, když Vám při vyzvedávání paní učitelka řekne, že se ten den snažila a odpovídala na otázky. Když se snažit nebude, nekomentujte to, jen konstatujte, že se ta odměna třeba povede příště.

Doufám, že Vám to pomůže, pomáhá to často :) Jinak nechte Sabince ještě trochu čas, věřím, že se rozkouká. S pozdravem Kateřina Urbanová

Zobrazuj jen dotazy z kategorie:


Základní navigace

Přejít na obsah (přeskočit nahoru)


obchodní podmínky zpracování osobních údajů zpracování cookies mobilní verze  spolupracujte s námi  vaše názory a připomínky